Що таке рендер чи рендеринг

Що таке рендер?

Дослівний переклад з англійської мови рендеринг — візуалізація або малювання. У нашому випадку йдеться про перетворення тривимірної сцени в статичну картинку, або секвенцію кадрів (секвенція кадрів, це в цілому, тип збереження при якому зберігається безліч послідовних кадрів і кожен кадр зберігається в окрему картинку і може мати будь-який варіант формату картинки наприклад jpg, bmp, gif, tiff, png і багато інших) якщо говорити про рендеринг анімації. У тривимірних редакторах (типу 3ds max, cinema4d, sketch up та ін) візуалізація сцен відбувається за допомогою математичних прорахунків. Основний час рендерингу займає прорахунок поведінки світла в сцені та взаємодія його з матеріалами. Чим більше в сцені джерел світла, тим більше часу потрібно для рендеру. У той самий час і складність матеріалів грає велику роль часу прорахунку. Кількість полігонів у сцені на сьогоднішній день відіграє меншу роль, ніж кілька років тому.

Системи рендерингу, які використовуються 3д редакторами для прорахунку (відмальовки) візуалізації, бувають вбудовані в програму або зовнішні підключаються (встановлюватися окремо). Найчастіше зовнішні системи рендерингу мають кращу якість візуалізації, ніж вбудовані, тому що вони розроблятимуться незалежно від 3Д редактора, і команда розробників працює лише над удосконаленням свого продукту, не відволікаючись на роботу з 3д редактором. У команд, які розробляють зовнішні редактори, більше часу і можливостей на те, щоб зробити свій продукт кращим на ринку. Але через це найчастіше, на відміну від вбудованих рендерних систем, за них доведеться заплатити додатково.

На сьогоднішній день найпопулярнішими та якіснішими системами для архітектурної візуалізації є Vray та Corona Renderer. Обидві системи належать одному розробнику Chaos Group (Болгарія).

Vray з’явився ще у 2000 році і добре себе зарекомендував у багатьох сферах візуалізації завдяки своїй гнучкості та широкому набору інструментів для включення до робочого процесу різних студій, чи то анімаційних чи архітектурних компаній.

Основні переваги V-Ray:

1. Підтримує мережевий рендер кількома комп’ютерами.

2. Дуже широкий спектр налаштувань для різних завдань, пов’язаних з тривимірною графікою.

3. Величезний набір матеріалів.

4. Підтримує великий набір пасів для композингу зображення чи відео.

Corona Renderer – це зовнішній сучасний високопродуктивний фотореалістичний рендер доступний для Autodesk 3ds Max, MAXON Cinema 4D. Розробка Corona Renderer розпочалася ще у 2009 році як сольний студентський проект Ондржея Карліка у Чеському технічному університеті у Празі. З того часу Corona перетворилася на комерційний проект, що працює повний робочий день, після того, як Ондржей заснував компанію разом з колишнім художником комп’ютерної графіки Адамом Хотові та Ярославом Крживанеком, доцентом та дослідником у Карловому університеті в Празі. У серпні 2017 року компанія стала частиною Chaos Group, що дозволило подальше розширення та зростання. Незважаючи на свій молодий вік, Corona Renderer став дуже конкурентним рендером, здатним створювати якісні результати.

Головна перевага Corona Renderer – це дуже реалістична візуалізація при простих налаштуваннях системи. Вона чудово підійде для новачків, перед якими стоять прості завдання.

Рендер системи при роботі як усі інші програми встановлені на комп’ютер вимагає для прорахунку зображення певних ресурсів вашого ПК. В основному потрібна потужність процесора та кількість оперативної пам’яті. Такі рендерні системи називаються CPU. Є ще GPU, це рендер системи, що прораховують зображення за допомогою відеокарти. Наприклад, Vray має можливість рендерити і CPU і GPU.

Час рендерингу залежить від складності сцени, кількості джерел світла, наявності складних моделей та матеріалів. Прозорі та відбивні матеріали найвибагливіші до ресурсів.